Het verenigingsdossier van een vzw - Hoe controleren wat erin zit?

Verenigingsdossier

Bepaalde beslissingen in de vzw moeten neergelegd worden in het verenigingsdossier (bijvoorbeeld de jaarrekening van zeer kleine vzw’s).

Het verenigingsdossier bevindt zich op de griffie van de ondernemingsrechtbank.  Dit wil zeggen dat de documenten betreffende die beslissingen per post opgestuurd moeten worden naar de bevoegde ondernemingsrechtbank

Hoe controleren wat in het verenigingsdossier zit?

• Langsgaan op de griffie : Je kan naar de griffie gaan en inzage vragen in het verenigingsdossier. Zo kan je zien of neergelegde documenten werden opgenomen.
  • Bellen naar griffie : Je kan ook bellen naar de griffie en inzage vragen in het verenigingsdossier.
  • Gefrankeerde enveloppe meesturen : Je kan bij de documenten die je opstuurt naar de griffie een gefrankeerde enveloppe voegen. Deze enveloppe is reeds gefrankeerd en aan jezelf gericht. Je voegt eveneens een extra kopie van je stukken toe en je vraagt een afgestempeld exemplaar terug te sturen naar jou via deze enveloppe.